Friday 15 April 2011

Kelantan vs KL

Selamat pagi semua...:) Pagi yang cerah hari ni. Alhamdulillah....

Hari ni, aku nak muatkan satu kisah ketika aku belajar english course di CML (Centre of Modern Language) di Port Klang. Ni adalah kursus Bahasa Inggeris intensif utk pelajar2 lepasan SPM dari seluruh MRSM. Aku rasa skang ni tempat tu dah takde, bukan bangunan2 kat situ yg takde, tp CML tu laa. Bangunan2 kat situ dah digunakan utk kegunaan lain kot...Byk gak kenangan2 masa kat situ.

Kami ditempatkan di rumah flat yg mmg berdekatan dgn tempat belajar. Satu hari tu, kawan aku si A dari KL dan si B dari Kelantan ni tgh borak2 lam rumah.

A : Hari ni ada pasar malam laa kat sini...

B: Ye ke...bestnye. Jom kita gi slalu.

A: Aku mmg selalu gi pasar malam tu.

B: Dah tu, jom laa kita gi slalu....

A: (Sambil garu2 kepala) Boleh...apa salahnye

B: Jom laaa...aku dah lapar ni.....

*selalu (Kelantan) = sekarang juga
*selalu = kerap

No comments:

Post a Comment